top of page

PublisherPact gruppe

Offentlig·13 medlemmer

Hur viktigt är rätt montör vid värmepumpsinstallation

God dag. Jag står inför beslutet att byta uppvärmningssystem och märker att det inte bara handlar om vilken värmepump man väljer utan också vem som faktiskt installerar den. Mitt hus har haft flera mindre justeringar genom åren och därför känns det extra viktigt att installationen blir korrekt från början. Jag har läst om olika typer av pumpar och räknat lite på besparing men känner mig osäker på hur mycket monteringen påverkar resultatet på lång sikt. Är det någon här i Halmstad som lagt mycket fokus på just installationsdelen och kan dela sina erfarenheter?

14 visninger
Billie Nikelson
Billie Nikelson
for 11 timer siden

Hej. Jag kände likadant innan jag gjorde mitt val eftersom huset har sina egna förutsättningar som inte alltid syns direkt. Det som hjälpte mig var att låta någon gå igenom hela systemet och förklara hur installationen anpassas efter både planlösning och befintlig uppvärmning. När montörerna tog hänsyn till detaljer som värmespridning och energiförbrukning blev resultatet betydligt stabilare över tid. För mig spelade det stor roll att certifierade montörer installerar värmepumpar i Halmstad eftersom det gav trygghet i att allt gjordes enligt rätt tekniska krav.

bottom of page