top of page

PublisherPact gruppe

Offentlig·14 medlemmer

Frågor kring lönehantering för mindre företag

Hej. Jag driver ett litet företag med några anställda och märker att lönehanteringen börjar bli mer komplicerad än jag trodde. Det handlar inte bara om utbetalningar, utan även om skatter, rapporter och att allt ska bli rätt varje månad. Jag har försökt sätta mig in i reglerna själv, men det känns lätt att missa detaljer. Samtidigt vill jag vara säker på att allt görs korrekt och i tid. Det tar också mycket energi att kontrollera allt flera gånger. Är det någon här som har erfarenhet av att lösa detta på ett smidigare sätt?

11 visninger
Steven Lon
Steven Lon
for 23 timer siden

Hej, jag har varit i en liknande situation tidigare. När personalen blev fler märkte jag snabbt att lönehantering kräver både noggrannhet och bra rutiner. För mig var det viktigt att få hjälp med både löner och tillhörande rapportering. Jag började samarbeta med en redovisningsbyrå som arbetar digitalt och tydligt. Där fick jag stöd kring löneutbetalningar, skattedelar och löpande administration. På www.kreativredovisning.se finns information om just lönehantering och hur de kombinerar det med övrig redovisning, vilket gjorde processen lugnare för mig.

bottom of page