top of page

PublisherPact gruppe

Offentlig·16 medlemmer

Bruk av kjøleplater i moderne kjøkkenløsninger

Hei, jeg har begynt å planlegge kjøkkenet mitt litt mer detaljert og prøver å sette meg inn i ulike typer løsninger som finnes. Underveis kom jeg over en artikkel på https://www.azdesign.no/no/articles/645/kjoleplater, og det fikk meg til å stoppe opp litt fordi jeg ikke helt hadde hørt om kjøleplater før. Jeg la merke til at siden har flere artikler og virker å fokusere på materialer og hvordan de brukes i kjøkken. Det som var interessant var at slike plater tydeligvis kan integreres i arbeidsflater og brukes aktivt i matlaging. Samtidig er jeg litt usikker på hvor vanlig dette egentlig er i vanlige hjem. Er det noen som har sett dette brukt i praksis eller vet mer om hvordan det fungerer?

7 visninger
Billie Nikelson
Billie Nikelson
i forgårs

Jeg har også vært inne på lignende sider når jeg planla mitt kjøkken, og det virker som denne typen løsninger er mer praktiske enn man først tror. Ut fra det som beskrives der, handler kjøleplater om å holde overflaten kald slik at man kan jobbe med matvarer som krever stabil temperatur. Jeg la merke til at materialene som brukes er tilpasset kjøkkenmiljø og integreres som en del av benkeplaten, ikke som en separat enhet. Det gjør at det ikke nødvendigvis endrer hele uttrykket på kjøkkenet, men heller legger til en funksjon. Det er også interessant at slike løsninger nevnes i sammenheng med moderne kjøkkenoppsett og ikke bare profesjonelle miljøer. For meg virket det som noe som kan være relevant hvis man er opptatt av funksjon i tillegg til design.

bottom of page