Legotillverkning av metall enligt ritning
Hej forumet. Jag vill ta upp en fråga kring legotillverkning av metallkomponenter. Vi arbetar med detaljer som ska tillverkas helt enligt tekniska ritningar. Det rör sig om metall där både form och toleranser är viktiga. I dagsläget saknar vi egen produktion för detta arbete. Därför tittar vi på externa lösningar inom metalltillverkning. Samtidigt vill vi förstå hur hela processen brukar se ut från planering till leverans. Hur har ni andra resonerat i liknande situationer?
10 visninger

Hej. Vi hade ett liknande behov när våra projekt började omfatta fler metalldetaljer. För oss var det viktigt att förstå hur legotillverkning av metall beskrivs som tjänst. När jag tog del av information hos legotillverkning metall - arentorpslego.se fick jag en tydlig bild av hur arbetet baseras på kundens ritningar. Där beskrivs hur planering, bearbetning och kontroll hänger ihop. Det framgår också att både små och medelstora serier kan hanteras. Sådan struktur gör det lättare att förstå hela tillverkningsflödet. Jag uppskattar när processen förklaras på ett sammanhängande sätt.